lexxislife

Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Alexandra Söderberg - 12 mars 2010 19:00

Måste säga att jag känner mig så mycket bättre idag! Går fortfarande på alvedon för att få ner huvudvärken lite, men orken har i stort sett kommit tillbaka. Med den huvudvärken jag hade i morse orkade jag dock inte gå till skolan för att göra elläraprovet. Men ska försöka boka in att göra det i början på nästa vecka i stället. Vill få det överstökat eftersom det är hela 4 prov jag måste göra på kort tid.

Fråmåt eftermiddagen piggnade jag iaf till lite, så jag passade på att städa hos marsvinen och även lösa husfrågan genom att börra 4 nya hål och sätta in ett av hyllplanen som blev över när jag byggde buren i skåpet. Flickorna verkar trivas bra med platsen som blev, de fick mer yta att röra sig på.

Efter det kom grannarna, marwins förra ägare, förbi på en kopp kaffe. Dom hade med sig marwins gamla klöspelare som de nu inte hade någon användning av. Marwin kände genast igen den och blev jätteglad. Han la sig ner och klöste på den och det märktes att han njöt. Dom satt kvar i ca en timma, mycket trevligt.

Sedan gjorde vi mat, och jag mamma och Alicia åt tillsammans och diskuterade djur och melodifestivalen. Efter det tog jag mammas dator och kollade mailen, och jag hade fått svar från en teddyuppfödare i vara. Det var ett långt svar med info om både mammans och pappans bakrund och temperament. Pappan hade många fina champions i släkten och många namn man känner igen. Nu är det bara att hålla tummarna på att det blir någon hona i klullen, för Sara, som hon heter, har lovat att jag får ta en hona av henne om det blir någon. Känns roligt att få vara med från början då honan precis blivit dräktig. Kommer ta ca två månader innan jag kan hämta en liten tös, men det är det värt om jag vet att det blir en bra hona.
Sara bifogade i mailet en bilder på mamma och pappa samt pappans stamtavla.

Här är pappa, Night Cap's Manhattan.

Och här har vi mamma, Proudpigs Hera. En riktigt fin tös :)

Ungarna kan bli i färgerna: Golden/White
                                     Golden/White/Black
                                     Black/White
                                     Golden
                                     Black

Käns riktigt roligt och är jättespänd på att få se vad det blir!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards