lexxislife

Alla inlägg under september 2011

Av Alexandra Söderberg - 13 september 2011 01:26

Tyvärr gick det inte alls bra för Vajanas bebisar. Hon födde för tidigt och bebisarna var supersmå. Troligen var det stressen av ringormsbehandlingen som satte igång henne (hon parades innan ringormen bröt ut).


Det blev iaf tre pojkar och en flicka. Pojkarna vägde 48,55 och 60 gram och flickan 54.

Vajana var tokstressad och fattade inte alls att hon skulle ta hand om bebisarna. Men efter 3 dagar förstod hon och efter det har hon varit världens underbaraste mamma.

Den minsta lilla killen gick bort redan ett dygn gammal. Han kom aldrig igång. De andra två pojkarna gick bort 5 dagar gamla trots stödmatning dygnet runt. Nu är det bara lillflickan kvar och hon är idag 10 dagar gammal :)

Vajana är så mån om sin lilla tjej som nu klarar sig själv med di från mamma. Flickan väger idag 84 gram och är pigg och glad.


Bilder kommer!!

Av Alexandra Söderberg - 4 september 2011 23:10

..den snygge holländaren Alice Animals Zed!


Han är en bastant tort'n white hane med underbara stora ögon. Han ser verkligen ut som en mysfarbror!

Bilden är hastigt tagen och gör honom inte alls rättvisa 

Av Alexandra Söderberg - 4 september 2011 23:05

Det har ju som ni vet gått totalt åt skogen med mina dewdrömmar.

Länge funderade jag på om jag skulle ge upp med dewarna, men tomheten efter de vackra vita var för stor.

Darren erböd mig då att få ta över en av hans avelshonor som han själv fött upp, och nu är hon här! Hon har gått med hane men det är ännu osäkert om hon är dräktig eller inte.


Så välkommen hit vackra Sch Ice Cold!!

Jag ska även få köpa en dewhane av Darren. Men han är ännu för liten för att få flytta hit.


Tack snälla Darren för att du hjälper mig att komma igång med dewarna igen!

Av Alexandra Söderberg - 4 september 2011 18:15

Hänt en hel del här sen sist :)

Jag har börjat plugga, därav den dåliga uppdateringen. Jag pluggar på folkhögskola på distans. Vilket betyder att jag sitter vi datorn större delen av dagen. Därför har bloggen hamnat lite i skymundan. När jag pluggat klart vill jag ju gärna göra något annat än att sitta vid datorn!


Jag har även åkt på ringorm. Suck! Sista behandlingen och saneringen är på onsdag. Sen är det karenstid i 4 veckor innan jag kan åka på uts. i brändåsen i oktober.



Born to Fly's bebisar har det inte gått sirekt bra med. Den minsta dog en vecka gammal. Men det var nästan väntat, hon var så liten. Den näst minsta, vid namn Rose fick vi ta bort i måndags. Hon hade antagligen blivit trampad över nacken när hon lekte i höet. För jag hittade henne bara 30 min efter att jag lagt in nytt hö, och då var nacken av.

Så nu finns två av dem kvar. Dom mår bra tack och lov.

  Avery 2 veckor gammal

Tasha 2 veckor gammal


På måndag blirdom redan 6 veckor!

Jag ska ställa dom i Brändåsen 15 oktober. Sedan har jag ställt alla för att kunna skicka in till uppfödarnamn! Efter det får vi se om dom säljs eller stannar :) 

Presentation


Fotointresserad,musikälskande läslus, marsvinsuppfödare och matte till ett helt gäng underbara djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards