lexxislife

Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Kanske dags för ett uppdatering igen?

Av Alexandra Söderberg - 4 september 2011 18:15

Hänt en hel del här sen sist :)

Jag har börjat plugga, därav den dåliga uppdateringen. Jag pluggar på folkhögskola på distans. Vilket betyder att jag sitter vi datorn större delen av dagen. Därför har bloggen hamnat lite i skymundan. När jag pluggat klart vill jag ju gärna göra något annat än att sitta vid datorn!


Jag har även åkt på ringorm. Suck! Sista behandlingen och saneringen är på onsdag. Sen är det karenstid i 4 veckor innan jag kan åka på uts. i brändåsen i oktober.



Born to Fly's bebisar har det inte gått sirekt bra med. Den minsta dog en vecka gammal. Men det var nästan väntat, hon var så liten. Den näst minsta, vid namn Rose fick vi ta bort i måndags. Hon hade antagligen blivit trampad över nacken när hon lekte i höet. För jag hittade henne bara 30 min efter att jag lagt in nytt hö, och då var nacken av.

Så nu finns två av dem kvar. Dom mår bra tack och lov.

  Avery 2 veckor gammal

Tasha 2 veckor gammal


På måndag blirdom redan 6 veckor!

Jag ska ställa dom i Brändåsen 15 oktober. Sedan har jag ställt alla för att kunna skicka in till uppfödarnamn! Efter det får vi se om dom säljs eller stannar :) 

 
 
Ingen bild

Evelina

5 september 2011 15:05

Hej. Vilken fin blogg du har. Tänkte fråga dig, har du någon länk till utställningen i Brändåsen?? Jag har 2st marsvinshanar, är nyfiken på att ställa ut dom :-)

Hör gärna av dig!

Alexandra Söderberg

6 september 2011 12:47

Hej! Tack så mycket! :)
Vad kul att du funderar på att ställa ut!
Alla kommande utställningar finns på svenska marsvinsföreningens hemsida :)
Om du vill kan du kontakta mig på a_soderberg@live.se om du vill veta mer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Söderberg - 9 oktober 2013 01:50

Jag tycker att det är fruktansvärt hur vuxna människor kan sitta och döma andra. Utan att veta någonting om vem den personen är och hur personens liv ser och har sett ut. De är lätt när man har haft ett "perfekt" liv att säga att man ska göra s...

Av Alexandra Söderberg - 11 augusti 2013 20:59


... Mår bara bra! Båda pojkarna har precis gått om sin födelsevikt men teddytjejen har en liten bit kvar =) Såhär ser det ut just nu:   Dem är så fina mina små =) Underbart att se hur de håller ihop, som om de vore från samma kull. Ibland ...

Av Alexandra Söderberg - 9 augusti 2013 23:48

Så, idag kom äntligen de efterlängtade små liven. Efter mycket förvirring och funderingar kunde jag konstatera att både Avery och Tonks hade fött, inom samma timme!! Det är underbart att se två honor dela på sina bebisar och hjälpas åt att sköta om...

Av Alexandra Söderberg - 7 augusti 2013 23:54

...Avery kommer att göra mig galen innan hennes bebbar kommer. Jag har gått och trott i två veckor nu att hon ska ha när som helst. Men icke.. Jag trodde hon låg långt (åtminstone 2-3 veckor) före Tonks i sin dräktighet.. Men nu börjar jag undra..  ...

Av Alexandra Söderberg - 24 juli 2013 02:02


Det här är något jag sett mycket på diverse marsvinssidor. Tyckte det såg roligt ut, och har länge tänkt jag skulle testa. Så efter burarna städats under eftermiddagen så gjorde jag ett försök i kullburen. Och marsvinen älskar det! Det är roligt att ...

Presentation


Fotointresserad,musikälskande läslus, marsvinsuppfödare och matte till ett helt gäng underbara djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards