lexxislife

Alla inlägg under juni 2011

Av Alexandra Söderberg - 28 juni 2011 13:21

Idag har jag fruktansvärt tråkigt.. Väntar fortfarande på besked om lägenheten och kan knappt sitta still. Jag vill ju så gärna att vi ska få den!


Villa gav sig på Prometheus igår.. Förstår inte varför Ville inte går ihop med någon.. Det är den tredje hanen han går med som han ger sig på.. Spelar ingen roll om kompisen är äldre eller yngre. Nu vet jag inte om jag vågar prova med någon mer, så tills vidare sitter han själv.

  Tänk när han var så här liten och snäll, endast 5 veckor gammal


Om vi nu får lägenheten som vi tittat på så får jag mer plats till marsvinen, och det känns ju skönt. Dom kommer då få bo i en garderob som är som ett extra rum. Då slipper vi förhoppningsvis spån i hela lägenheten och katterna kommer inte åt att äta upp marsvinens mat :p


Nu funderar jag på att gå ut och sätta mig i solen med en bok. Härliga sommarväder

Av Alexandra Söderberg - 27 juni 2011 14:44

Idag har jag varit duktig!

Har mailat arbetsförmedlingen, bokat tid för att kolla upp allt runt min p-stav och ringt csn inför den kommande utbildningen.


Jag har också gjort mig halvt i ordning inför firandet an älsklingens syster.


Nu ska jag plocka undan lite här hemma och sedan fixa sminket.


Nu i början på veckan får vi reda på om vi får lägenheten!! Håll tummarna :)

Av Alexandra Söderberg - 24 juni 2011 15:43

.. om man är en liten katt och ligger och sover på marsvinshusen i buren med svansen hängande ner  

   

Eliots svanstipp brukade vara det fluffigaste på hela honom  
Amaryllis tycker kattpäls är gott!   

Av Alexandra Söderberg - 23 juni 2011 12:15

Eliot har lärt sig att öppna ytterdörren! Inte för att han vill ut, utan för att han vill följa med mig vart jag än går. Han blir helt förstörd så fort jag går utanför dörren, skriker och vill med. Han är bara för go min lilla skrutt :)

Bild på pojkarna när dom fortfarande var små. Eliot är svart och Balthazar röd :) 

Av Alexandra Söderberg - 23 juni 2011 11:31

Vi ska kolla på lägenhet idag! Underbart om vi får den.. då får vi äntligen ett ordentligt sovrum!! Hoppas hoppas!


Med marsvinen rullar det på, dom sover, äter och busar. Precis som ett marsvin ska. Born to Fly och Zuri är förhoppningsvis dräktiga nu och har fått flytta in i flocken igen. Och Vajana går med Miles. Så det kommer bli många teddybebisar här ett tag :)


Jag har också 6 marsvin här just nu som åker hem den 6 juli. Deras familj är utomland så dom får bo hos oss så länge :) Det är 4 fina flickor och 2 supermysiga pojkar. Alla jättetama :)


Sen har jag fått besked om utbildningen jag har sökt.. JAG KOM IN!
Så nu kommer jag att plugga på distans i två år för att få klart gymnasiekompetensen! Känns bra!

Av Alexandra Söderberg - 21 juni 2011 10:45

..trotsig som en treåring, det är precis vad du är..

Av Alexandra Söderberg - 17 juni 2011 11:29

Tänk att en längtan kan vara så stark.. att den aldrig lämnar tankarna..

att den verker i kroppen och får ditt hjärta att bulta när du tänker på den..


Tänk att du är beredd att offra vad som helst för att det du längtar efter ska bli verklighet.. Det är så det känns.. att längta.

Presentation


Fotointresserad,musikälskande läslus, marsvinsuppfödare och matte till ett helt gäng underbara djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards