lexxislife

Alla inlägg under oktober 2010

Av Alexandra Söderberg - 26 oktober 2010 10:33

Idag är en sån där jobbig dag.. som kommer från en jobbig natt.. som jag inte riktigt vet vad den kommer ifrån..

Igår anmälde jag iaf tre marsvin till Brastad 20/11.
Det blev:    Zuri - Ras
                      Miles - Ras
                      Fideli - Pet


Så nu är det bara börja förbereda. Eller ja, ska väl låta den här veckan gå först. Komma ur allt skolarbete och stressen. Sen så ska jag sätta igång.


Nu ska jag iaf fösöka rycka upp mig så att jag kan ta mig iväg till skolan.. Orkar egentligen inte alls, vill bara krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet igen. Men ideg måste jag iväg. Kan inte missa mer elinstallation nu..

Av Alexandra Söderberg - 22 oktober 2010 21:06

Åh vad det är skönt med fredag! Inte världens bästa fredag, men ändå :)

Älsklingen är på O'learys med firman så jag sitter här själv och myser med djuren. Just nu pysslar jag lite med en halloween-bild som jag tog föra veckan med zuri som minihäxa. Kan nog bli ganska bra :)


För övrigt så fixar jag och grejar inför utställningen i Brändåsen 20 november. Sista anmälningsdag är på måndag och jag vet forfarande inte vilka jag ska ta med. Zuri ska ju med och ställas i ras. Fideli ska också med och ställas i Pet. Sen är ju frågan om jag ska ta med Miles också. Orkar jag trimma ett helt masvin till? Lite ångest..


Sen till något mycket roligt! I samband med utställningen i Brändåsen ska en underbar liten self PE white hona flytta hit! Shirley heter hon och bor just nu hos Linnea (Strawberis). Ska bli så kul!


Nej nu ska jag fortsätta pyssla lite med den nya hemsidan. Tack Linnea för all hjälp men den. Nu tror jag att jag kan grunderna i programmet iaf!

Av Alexandra Söderberg - 18 oktober 2010 22:16

Sitter i soffan och tittar på älsklingen som sover.. Han är så söt :)

I morgon blir han 21 år. Känns som det var nyss jag var med och firade hans födelsedag för första gången och nu har det redan gått ett år sen dess.

Det har hänt väldigt mycket mellan oss det här året. Hade någon sagt till mig då att vi skulle vara på gång att flytta ihop om ett år, skulle jag aldrig trott på det.

Men nu är vi här. Planerar en framtid tillsammans, jag älskar det!


Idag har jag varit hemma. Är helt slut pga all stress som kommer nu. Men förhoppningsvis går det över snart. Under kvällen har vi fixat lite inför morgondagen, förberett tårbottnar, dammsugit osv. Förhoppningsvis blir det en bra dag i morgon.


Fick nya skor av mamma idag! Äntligen ett par skor som jag kan gå med i vatten och snö utan att dom går sönder. Jag gillar dom :)

  


Men nu ska jag ta och väcka älsklingen så vi får gå och lägga oss. Natti!

Av Alexandra Söderberg - 13 oktober 2010 21:16

Nu var det ett bra tag sen jag skrev igen. Det är ganska fullt upp just nu.

Men vi kan väl börja med att jag har färgat håret och klippt lugg.. Så ja, det ser lite annorlunda ut. Jag blev nöjd och tycker det ser bra ut, men jag saknar redan det röda.  Men under hösten/vintern kommer det vara såhär jag ser ut.


Sen kan vi fortsätta med att Balthazar nu har fått en liten kompis. Så nu är i ägare till två supermysiga kattpojkar. Eliot som lillkissen heter är en svart liten lurv, och han är lika social och mysig som Balthazar. Vi har verkligen hittat de perfekta katterna. Myspojkar

  


Sen till det mindre roliga. Zuri har lyckats få nossvamp nu lagom tills jag tänkt ställa henne i november. Jag har börjat behandla så nu är det bara att hålla tummarna att det hinner försvinna. Vore ju väldigt tråkigt om min första utställning inte blir av.


Skolan är helt kaos nu också, så frågan är om jag hinner med trimmning osv.

På fredag ör det matteprov, v.42 har jag tå prov, v.43 har jag 3.. Dessutom har vi ett så kallat hemprov under dessa veckor också. Hur har dom tänkt att vi ska hinna med? Efter det är det iaf höstlov så vi får en veckas vila. Direkt därefter går jag ut på 3 veckors praktik. Det ser jag fram emot.


Men nu är det bara bita ihop och kämpa igenom de här tre veckorna. Sen kan jag med gott samvete slappna av!

Presentation


Fotointresserad,musikälskande läslus, marsvinsuppfödare och matte till ett helt gäng underbara djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards