lexxislife

Alla inlägg under juli 2011

Av Alexandra Söderberg - 25 juli 2011 23:30

Nu i kväll när vi kom hem efter att ha varit borta hela eftermiddagen, ligger det 4 små nyfödda i buren. Han hem lagom till att få se henne äta upp moderkakan som kom ut sist.

Könen är jag inte säker på ännu, det var svårare att se än det var på min första kull :p men det kommer så småningom.

Underbara är dom iaf!


Dom har väldigt varierande vikter. Men alla verkar pigga och friska och det är det viktigaste :)

 

Vikt och färg är i följande ordning från vänter till höger.

white/buff/black 71 gram,

white/black 79 gram,

white/buff/black 57 gram,

white/black/buff 83 gram.


Mera bilder!!
   

Av Alexandra Söderberg - 19 juli 2011 12:48

Vi börjar väl med.. VI FICK LÄGENHETEN!!  Så de senaste veckorna har bestått av planering inför det. Vi har kollat ut en säng som vi ska köpa när vi flyttar, samt nya tapeter till lägenheten. Jag har gjort ritning över hur nya burarna ska se ut, och börjat fixa material till det. den 30/7 går flyttlasset!


Något som är mindre roligt är att vår bil blev stulen i onsdags.. och självklart tog dom tapeterna till nya lägenheten som fanns i bagageutrymmet. Så vi får väl se om vi kan tapetsera alls, eller om vi får leva med mormorstapeterna som sitter uppe nu..

Hur vi ska göre med bil nu vet vi inte.. troligtvis kommer den gamla att skrotas eftersom så mycket var förstört, men vi väntar på försäkringsbolagets utlåtande innan vi bestämmer något.


Just nu sitter jag och väntar på att Fly ska föda sina bebisar, haha. Jag är ganska otålig. Hon är på dygn 70 idag och efter hur det gick med Shirley sist, är jag lite nojjig för att hon ska gå över tiden och samma sak ska hända igen.. här kommer iaf en dålig bild på magen. Hjälp mig heja på ungarna att komma ut nu!

 

Presentation


Fotointresserad,musikälskande läslus, marsvinsuppfödare och matte till ett helt gäng underbara djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards