lexxislife

Alla inlägg under december 2010

Av Alexandra Söderberg - 31 december 2010 20:29

Nu precis lagom till årskiftet fick jag äntligen upp den nya hemsidan! Besök gärna på http://lexxis.se  


Gott nytt år!

Av Alexandra Söderberg - 31 december 2010 10:13

Nu var det ett tag sen igen. Julen har varit bra, och även veckan som varit nu har varit bra.

Julafton firades hemma hos mamsen och pappa och syster var också med. Vart en riktigt mysig jul och klapparna är jag mer än nöjd med :)


I mellandagarna har jag mesta varit hemma och njutit av ledigheten. Men har också hunnit med en sväng på stan med Josse :)


Idag är det nyårsafton och jag bara hoppas på att 2011 blir bättre än vad 2010 varit. Det här året har över lag varit ett rent skitår, även om det finns några riktigt härliga minnen också. Nyårsfirandet är jag väl inte direkt pepp på.. Men ser fram emot att starta ett nytt år. Vad vi gör i kväll vet vi inte ännu. Planerna vi hade sket sig såhär i sista stund, så nu får vi se vad vi hittar på. Kanske blir det en sväng på stan, eller så blir vi bara hemma och äter lite extra gott.

Nu ska jag iaf strax bli upphämtad av pappa. Han ska åka och köpa akvarium på annons och tyckte det var ett bra tillfälle för mig att övningsköra, och jag håller med. Så det är vad jag tänkt ägna min dag åt.


En sak som är riktigt rolig mitt i allt inte så roligt, är att jag nu kan vara helt 100 på att Zuri är dräktig. Vikten ökar och magen växer och hittils ser allt bra ut :) Hon vilar mycket men äter med god aptit och skriker efter mat och står på bakbenen för att få den. Precis som vanligt :) Ser verkligen fram emot den här kullen, min första.


Nu får jag ta och önska er alla ett gott nytt år så ses vi nästa år! :)

Av Alexandra Söderberg - 24 december 2010 09:00

  

Av Alexandra Söderberg - 22 december 2010 23:32

Idag är jag glad. Trots förkylning, halsont och huvudvärk så är jag glad.

Skolan är slut för det här året och nu ska jag bara njuta.

Zuri är dräktig på dygn 25, Shirley har börjat komma in i flocken ordentligt och i morgon åker jag och Andreas hem till mamma.

Hos mamma stannar vi till den 25:e, och under julafton kommer även pappa. Ska bli så mysigt! Jag har faktiskt lite av den där pirr-i-magen-känslan man hade när man var liten, och det har jag inte haft på flera år.

  

Just det! Jag har tingat en Teddyhona som jag hämtar på utställningen i kallhäll 8-9:e januari. Hon heter Vajana och kommer från Rospiggens. En mycket söt tjej i färgen lemon/lilac/white, rödögd är hon också<3

Har också hittat en pew-hane att låna i februari, så nu kan Shirley få bli mamma occkså! Shirley har verkligen gripit tag i mitt hjärta. Hon är så vacker min lilla sessa <3


Blir ett kort inlägg idag, det är sent och jag ska sova.

Förhoppningsvis dröjer det inte lika länge innan jag uppdaterar igen :p

Av Alexandra Söderberg - 13 december 2010 15:53

Nu har det hänt en hel del här hemma så bloggen har inte riktit hunnits med.

Vi är inne i tredje advent och idag är det lucia. Julen närmar sig med stormsteg, men julkänslan är frånvarande. Jag vill vara liten igen!

  

Skolan har gått åt skogen det denaste eftersom jag knappt orkat resa mig ur sängen de senaste två månaderna, men jag får ta och rycka upp det efter julen sen.

Hos marsvinen går det bättre. Zuri är troligen dräktig på dygn 16 idag. så nu väntas bebbar i början på februari :) jag längtar redan.

Åt Shirley har jag hittat en Self Pew-hane som jag ska låna hit i mitten av februari efter Zuri fått sin kull. Och idag har jag precis nu köpt en teddyhona till, som jag hämtar på utställningen i kallhäll i 8-9 Januari.

En sak som är tråkigare på marsvinsfronten är att Miles och Ville har bråkat rejält och kan inte längre sitta tillsammans. Ville bet ett hål rakt igenom läppen på Miles, och en bit av Miles öra är uppätet. Men Miles har läkt ihop fint tack vare antibiotikan jag fick utskriven till honom. Men någon utställningskarriär blir det ju inte pga örat.


Har börjat planera inför kallhäll nu också. Dom som ska med är:

  • Ville, Ras
  • Shirley, Ras och Pet
  • Fideli, Pet

Sen hämtar jag ju som sagt upp en till hona där sen. Ska bli kul!

Presentation


Fotointresserad,musikälskande läslus, marsvinsuppfödare och matte till ett helt gäng underbara djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards