lexxislife

Alla inlägg under februari 2011

Av Alexandra Söderberg - 4 februari 2011 22:40

Idag fyller den nyaste pojken 2 år! Det har firats med pussar tårta som delades med flickvännen Shirley. Grattis Pojken min! Nu får du se till att göra finfina bebbar med Shirley så det blir mer att fira :)

Av Alexandra Söderberg - 2 februari 2011 21:55

Igår kväll runt 22 födde Zuri 3 små rara bebisar. Allt gick bra men den minsta hanen är lite svagare än sina större syskon. Det syns klara förbättringar från igår, men han vill inte riktigt dia. Får hoppas han kommer igen under kvällen/natten och piggar på sig ordentligt.    

Hona

golden/white
81 gram


Hane
black/buff/white
89 gram


Hane

golden/black/white

74 gram

____________________________________________________________


Honan stannar och en av hanarna med. Har inte helt bestämt vilken ännu, men troligtvis black/buff/white hanen.

Av Alexandra Söderberg - 1 februari 2011 01:36

Den 30/1-2011 tog du dina sista andetag efter en tids sjukdom. Din läkare hade ringt redan på förmiddagen då du varit svår att väcka. Din ena dotter (min moster) åkte till dig ganska direkt, och jag och mamma skulle komma på kvällen. Men ca en timme innan vi skulle åka fick ci ett samtal. Du hade redan lämnat oss.


Jag och mamma satte oss i bilen och åkte, vi ville få en chans att säga adjö.

När vi kom fram låg du så fint i ordningjord i den röda tröjan du alltid hade. Det var tända ljus i rummet och lungt och harmoniskt.

Vi satt hos dig i en timme, det var så skönt att kunna hålla din hand och säga hej då på riktigt. Det hjälpte till att förstå att du verkligen var borta.


Du var väldigt speciell som person, men du brydde dig alltid på ditt sätt. Allt som engegerade dig gick du in i med ljus och låga. De senaste två åren har jag flera minnan från som jag kommer bära med mig med glädje.


Vila i frid morfar
Du är saknad <3

Presentation


Fotointresserad,musikälskande läslus, marsvinsuppfödare och matte till ett helt gäng underbara djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards