lexxislife

Alla inlägg under augusti 2010

Av Alexandra Söderberg - 29 augusti 2010 21:00

..och som vanligt går det alldeles för fort.

I fredags var jag ledig och jag fick dessutom min lön från sommarjobbet. Så det vart en heldag på marieberg som slutade med en hel del nya kläder. 2 par jeans-leggins, 1 par svarta leggins, 1 par svarta stövlar och 2 långa linnen. Jag är nöjd :) Kvällen avslutades sedan med tacos hos älsklingen.

I lördags var det fotboll, och vilken match det var! ÖSK lekte! 3-0 blev det trots att vi fick 4 bortdömda mål, varav 2 var felaktiga. Riktigt kul att se! Den kvällen avslutades också hos älsklingen.

Idag åkte vi och fotade lite på segersjö fälttävlan. Blev dock inte så många bilder pga vädret. Nu har jag varit "hemma" i några timmar och fixat lite på rummet. Flickorna har fått buren städade också, så nu är dom nöjda mina små älsklingar <3


I morgon är det skola igen. Sen så ska vi vaccinera våran lilla Balthazar 10.10. Skönt att jag har håltimma då.

Av Alexandra Söderberg - 26 augusti 2010 18:00

Då var första skolveckan över och jag måste säga att det faktiskt känns ganska bra. Schemat är betydligt mycket bättre än förra året, och att jag har fått byta klass gör stor skillnad. Nu går jag med Emilie och i den klassen känns det faktiskt som att det är okej att vara tjej. Man blir inte helt utfryst. Man får vara med. Så det känns jättebra och jag har en helt annan motivation för skolan nu.

I morgon är jag ledig och jag får dessutom lönen från sommarjobbet. Så först ska jag betala igen lite skulder från sommaren då jag varit utan pengar, sedan ska jag beställa lite grejer till marsvinen. Tjejerna behöver ny vattenflaska och sen behöver jag lite grejer till de nya små pojkarna. Resten av dagen kommer jag sedan att vara ute på marieberg där jag ska inhandla nya skor och lite kläder. Skönt!

Av Alexandra Söderberg - 24 augusti 2010 19:00

..2,5 timmes sömn? jag som bara skulle vila lite. Nu kommer jag aldrig kunna somna i kväll.. Den här huvudvärken tar knäcken på mig. Jag som skulle plocka i ordning mer i rummet och trimma Zuri innan jag åkte till Andreas. Nu åker vi om en kvart. Aja, får väl göra det i morgon i stället.

Nu ska jag iaf packa i ordning i lite smått och sen ska jag till Andreas och städa hos pojkarna. Längtar så tills jag flyttar dit och kan ha alla på samma ställe.

I morgon är det andra dagen i skolan och första enligt schema. Börjar 8.20 med Torgny.. Kul..
Schemat ser i alla fall över lag bättre ut i år än förra året, förutom en lååååång håltimme på måndagar.

Av Alexandra Söderberg - 23 augusti 2010 02:00

Sitter och pysslar med hemsidan.. försöker hitta något bra program där man kan bygga upp hemsidor för att sedan lägga upp på FTP-server. Det är en hel djungel av program att testa. Gillar designen på hemsidan jag har nu. Men skulle gärna vilja styra mer från grunden själv även om jag behåller ett liknande utseende. Dels för att det är kul att känna att man skapat något själv, men också för att det är något jag verkligen vill kunna.

Det tar sin lilla tid och man fastnar verkligen i det. Men jag borde ta och slita mig och sova snart :p
ska bara se till så att får igång det nya programmet och sedan ger jag upp för ikväll.. Har ju en hel dag på mig i morgon också innan skolan börjar ;p

Har iaf uppdaterat den nuvarande hemsidan med en ny gästbok och lite annat smått. I den gamla gästboken gick nämligen inte att svara på kommentarer jag fått.. Får hoppas att det fungerar bättre nu :)

Av Alexandra Söderberg - 19 augusti 2010 21:15

Då har vi varit hemma en hel dag efter att ha kommit hem från semestern nere i blekinge. Semestern har över lag varit riktigt bra, men vi har haft ganska tråkigt väder.


Vi har för det mesta tagit det ganska lugnt, men vi har hunnit med att göra lite. Bl.a åkte vi båt över till en ö, och oj vad härligt det var! Sen har vi åkt runt lite i de närmsta städerna och självklart har vi hunnit med att bada ordentligt iaf en gång trots vädret.


Den här gången var faktiskt hemresan precis lika rolig som semestern. I vanliga fall brukar det ju vara tråkigt när man ska hem igen. Men den här hemresan hade jag sett fram emot.



Första stoppet vi gjorde var i huskvarna där Ewa Sonesson som har SMF 22 Polka Pig's bor. Vi var hos henne i en timme där hon berättade massor om marsvinen och vilka som var släkt med vilka osv. När vi åkte därifrån hade jag med mig två små teddypojkar. En black/buff/white på 4 månader, och en Rödögd white/golden hane som bara är 5 veckor gammal. Underbara! Jag som sa när jag fick mina första marsvin att jag aldrig skulle ha rödögt haha. Den här lilla killen fastnade jag verkligen för vid första ögonkastet.
Dom är supermysiga båda två. Sociala och pratiga =) Så nu ska jag sätta ihop Zuri med Miles (black/buff/white hanen) i mitten av november då dom är tillräckligt gamla. Äntligen börjar det!



Andra stoppet var lite utanför motala. Där plockade vi upp världens mysigaste misse! Våran lilla Balthazar Han är nu 13 veckor gammal och har världens längsta både ben och kropp. Han får se till och äta upp sig lite lilla plutten. Underbar är han iaf. En riktig kurrmaskin. Och spring i benen har han precis hela tiden =p Lille skrutten

Av Alexandra Söderberg - 10 augusti 2010 12:45

I morse kom den! Åh vad glad jag blev. Äntligen!
Nu ska jag bara få medlemskort, MM nr 1,2 & 3 och årsboken. Sen kan jag registrera bebban!




Ja jag vet att jag är nördig.. men jag älskar det!

Av Alexandra Söderberg - 10 augusti 2010 01:00

Idag har jag och mamma vänt upp&ner på precis hela mitt rum. Alla möbler åkte ut och alla saker gicks igenom. Kände för att förändra då jag aldrig riktigt trivts i det här rummet. Det har varit övermöblerat och saker överallt, så det har varit omöjligt att hålla i ordning.
Det slutade med att jag slängde typ hälften av allt jag hade i rummet och sedan drog vi in möblerna igen.
Vi släpade möblerna hit och dit, fram och tillbaka för att få en så bra lösning som möjligt. Till slut valde vi att ta ut en pall, en hylla och mitt skrivbord. De resterande möblerna står på nya platser och det känns mycket bättre. Marsvinsburen står möt en annan vägg så nu kommer det in mer ljus, dom kan se allt jag gör vart jag än är i rummet, och jag kan se dom vad jag än gör. Jag älskar det. Nu känns det mer som att dom "är med" hela tiden och förhoppningsvis släpper den sista skyggheten min lillfia fortfarande har nu.
Egentligen skulle jag vilja måla om också. Göra någon fondvägg eller så. Men mamma tycker inte det är någon idé eftersom jag inte lär bo här i ens ett år till.
Så nu är det bara tavlorna på väggarna som ska flyttas, garderoberna som ska rensas och sen ska jag köpa ett laptop-bord så jag har någon stans att ha datorn.
Rummet känns iaf mycket bättre nu, och det var skönt att ha något annat att tänka på under dagen.

Måste också bara visa min underbara tekopp som mamma köpte till mig när hon var i stan idag. Vart jätteöverraskad när hon kom hem med ett paket till mig. Jag älskar den och har invigt den tillsammans med min nya möblering framför tv:n i kväll.

                                  Nej nu blir det sova.. Natti <3

Av Alexandra Söderberg - 7 augusti 2010 23:30

Sitter hemma hos älsklingen.. Han ligger bakom mig i soffan och sover men jag kan inte alls slappna av.. Jag är så förvirrad just nu.. Ledsen, arg och otroligt sårad.. Jag förstår inte? Du lovade ju.. Du har blivit lika knäckt varje gång, men ändå upprepar det sig.. Trodde du hade bestämt dig?.. tydligen inte.. 
Vet ärligt talat inte om jag klarar av det här.. Kommer jag någonsin kunna lita på dig igen? Att du verkligen står för det du säger och agerar efter det? Jag vet faktiskt inte.. kommer det någonsin bli som innan? 
Du är tydligen inte den jag trodde du var, och det gör så ont..

Vill du? Vill du inte? Du säger att du vill, men ska jag tro på det? Kommer du agera efter det eller är det bara något du säger? Tusen frågor snurrar i mitt huvud hela tiden och jag kan se dig framför mig. Det skrämmer mig att du kunnat vara så falsk... Låtsats som ingenting och varit glad trots att du mycket väl visste att det skulle knäcka mig totalt..
Nu är det framme, jag är knäckt. Mitt självförtroende ligger på botten igen och jag känner mig totalt otillräcklig och värdelös..

Vad är det egentligen du vill? Är det de du säger eller något helt annat? Vad rör sig i ditt huvud? Skulle så gärna vilja veta, inte bara höra dina ord, utan verkligen veta. Vågar jag eller vågar jag inte? Bra fråga..
Just nu vill jag bara gråta men inte ens tårarna kann rinna längst mina kinder.. Jag är helt paralyserad och fortfarande chockad.. Vet inte alls vad jag känner just nu..

                                ..och jag undrar åter igen.. Kommer det någonsin bli som förut?..

Presentation


Fotointresserad,musikälskande läslus, marsvinsuppfödare och matte till ett helt gäng underbara djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards