lexxislife

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Alexandra Söderberg - 6 mars 2010 18:00

Säger bara vilken dag. Inte en lugn stund har det varit. Vaknade vid 6 i morse och var pigg! :O lyckades dock somna om ett par timmar. Vaknade sen vid 8 och gick upp och åt frukost. Därefter gjorde jag mig i ordning och sen lånade jag mammas dator en sväng. Vid 10.30 satte jag mig i bilen och mamma skjutsade in mig till ÖSK's sista träningsmatch mot mariehamn. Var riktigt härliga att sitta där i solen och känna att solen värmde, och att man för första gången på länge inte frös utomhus. Var riktig vårkänsla. Var hemma sen strax efter 13, och då var det bara att sätta igång i köket. Två smörgåstårtor och en vanlig marsipantårta skulle tillverkas under eftermiddagen. Kan säga att det tog vääääääldigt lång tid att få allt klart. Trots att vi var 4 st som hjälptes åt. Men det blev bra tillslut. Nu är det bara dekorationen kvar på de tre tårtorna, och det fixar vi i morgon förmiddag innan alla kommer.

I morgon blir det frukost på sängen trots att jag egentligen fyller år på måndag. Vi har valt att fira allting i morgon i stället eftersom det är skola osv på måndag. Sen någon gårn under förmiddagen kommer älsklingen att dyka upp. Och sedan kommer pappa också för att hjälpa till med alla förberedelser. Resten av folket kommer vid 17. Vi blir nog ca 20-25 personer tror jag. Får hoppas på att det blir en bra dag.

Men nu ska jag kolla andra chansen med mamma, pappa och syster. Och sen blir det att sova. Är helt slut efter en heldag i köket.                                            
              
                                                  
                     Puss

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards