lexxislife

Alla inlägg den 21 november 2010

Av Alexandra Söderberg - 21 november 2010 12:32

Då var min första utställning avklarad, och kul var det!


I fredags kväll var jag helt panikslagen, trodde aldrig jag skulle bli klar. Sen hittade jag ett sår på Miles så min pojke fick stanna hemma.

Gårdagen var riktigt rolig och det gick väl ungefär som jag tänkt mig.


Zuri fick 86p i rasklass, med kommentaren "kan bli riktigt fin när hon fått växa till sig". Hon fick lite avdrag för att pälsen var för mjuk och låg lite på sidorna. Men det var mest mitt fel. Jag badade henne aldeles för tätt inpå utställningen och det gjörde att hon inte hunnit få tillbaka sin fulla strävhet.

Fideli fick 89p i petklass. Om hon lägger på sig lite mer och jag inte missar smuts i örat (typiskt) så kan hon nog gå riktigt bra i pet. Domaren tyckte mycket om henne och hon fick HP för "det perfekta petmarsvinet". Sen lyckades hon gå och vinna gurkätartävlingen och fick med sig en rosett hem för det.


Dagen kändes lyckad och jag längtar otroligt till nästa utställning.

  

  

Presentation


Fotointresserad,musikälskande läslus, marsvinsuppfödare och matte till ett helt gäng underbara djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards