lexxislife

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Alexandra Söderberg - 9 november 2010 21:54

  

Fideli är mitt mest nyfikna marsvin och en riktig liten bitch. Än så länge är hon lägre i rang än Ronja, men hon försöker hela tiden ta över nu när Ronja börjar bli skruttig. Fideli är inte mycket för att sitta i knät och mysa, hon vill helst springa runt och titta på allt hon inte sett tidigare.

Hon var ett rent stressköp som jag gjorde när Ronja blev ensam efter att jag fått avliva Doris, men jag har aldrig ångrat det. Jag kollade på blocket och hittade en tjej i närheten som hade 5 marsvin ur två kullar till salu. Alla virveltroll. Vi åkte dit och tittade och jag behövde inte vara där länge. Mamma och syster tyckte jag skulle ta en helt annan. Men jag kände direkt att det var Fideli jag ville ha.

Nu Fideli snart bli utställd för första gången, i pet. Får se hur det går, men en sak vet jag.. Söt, det är hon.

Av Alexandra Söderberg - 9 november 2010 21:47

Snön har kommit hit! Åh vad jag älskar det! Det är totalt snökaos och det ligger väl 20 cm på marken. Precis som jag vill ha det!


Praktiken idag har varit bra. Jag får jobba mycket självständigt, lösa problem på egen hand och tillsammans med min handledare. Det är kul att dom ger mig så mycket eget ansvar och behandlar mig inte annorlunda än någon annan.


 Men nu kommer nästa marsvinspresentation!

Presentation


Fotointresserad,musikälskande läslus, marsvinsuppfödare och matte till ett helt gäng underbara djur!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards